Statusuppdatering Deluxe

Posted by Maria On onsdag 16 juni 2010 1 kommentarer
Status: Framme, hel
Plats: Azrou, Marocko
Dagen innan avresa: Fick äran att träffa Jane Goodall
Mående: Trött, fylld med nya intryck, nyfiken
Antal väskor som kom fram: Båda två!
Väder: 26 grader, sol och blå himmel
Utläst bok: Långsamhetens lov, I människans skugga
Mellanlandning: Stansted
Uppmött på flygplats: Ja
Soundtrack: Inget. Jag har dessvärre ingen mp3 eller ipod.
Favoritpryl: Min anteckningsbok och min kamera
Upptäckt: Spotify funkar här!
Ljud jag måste vänja mig vid: Bönutropen från moskén i närheten
Bra ställe: Takterassen med fantastisk vy över Azrou (bild)
Orosmoln: Hur ska jag lära mig allt i etogrammet och identifiera alla individer i grupperna?
Kommande händelser: Ut i fältet imorgon, lära mig använda handdatorn och resten av prylarna.
Lägenheten: Sval, stor, i marockansk stil
Folket: Mycket trevliga, stirrar mycket på en.
Valuta: 100 Dirham ~ 90 SEK, så det blir lätt uppskatta priser här. 
Talade språk här: Arabiska, franska och berber
Observerade apor: 1 hittills
Gruppkonstellation: 1 skotte, 1 amerikan, 1 portugis, 1 fransyska och jag. Som en Bellman-historia.

1 kommentarer to Statusuppdatering Deluxe

  1. says:

    Rado naaaaais!
    Ha det så bra och lycka till med allt! kram

Skicka en kommentar